راضیه مرادی دهکردی؛ بهنام برانی
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی کاربرد عناصر مدیریت سبز در یک هتل منتخب در کیش (هتل ترنج کیش) بود. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش برای سنجش ابزارهای سبز از پرسشنامه کاسیمو و همکاران(2012) ، متغیر تصویر ذهنی از پالاکیوس (2016) ، متغیر اعتماد، از چن(2010) و برای سنجش رضایت از مارتینز ...
بیشتر
هدف از این پژوهش، بررسی کاربرد عناصر مدیریت سبز در یک هتل منتخب در کیش (هتل ترنج کیش) بود. پژوهش حاضر، از حیث هدف، کاربردی است و از لحاظ نحوه گردآوری دادهها، توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش برای سنجش ابزارهای سبز از پرسشنامه کاسیمو و همکاران(2012) ، متغیر تصویر ذهنی از پالاکیوس (2016) ، متغیر اعتماد، از چن(2010) و برای سنجش رضایت از مارتینز (2015) استفاده شد. نمونه آماری مورد بررسی تعداد 137 مهمان هتل بوده است. نتایج به دست آمده نشان دادند که هر 6 فرضیه مورد بررسی تایید شدند و ضرایب مسیرها در همه موارد و به معنای نشان داده شده توسط فرضیه ها معنی دار بودند. بنابراین، اولاً، ابتکارات سبز اجرا شده توسط هتل ترنج کیش به ترتیب بر تصویر هتل (364/0) و بر اعتماد (287/0) و رضایت مهمانان (547/0) تأثیر مثبت و معناداری داشته و در نتیجه از فرضیههای اول، دوم و سوم حمایت میکند. ثانیاً، نتایج نشان داد که تصویر هتل به طور مثبت و معنیداری بر اعتماد (678/0) و رضایت (347/0) گردشگران تأثیر میگذارد، بنابراین به ترتیب از فرضیههای چهارم و پنجم پشتیبانی میکند. در نهایت، تجزیه و تحلیل ما تأیید کرد که اعتماد به طور مثبت و قابل توجهی بر رضایت (473/0) مهمان تأثیر می گذارد، بنابراین فرضیه ششم را تأیید می کند. بنابراین، این مطالعه اهمیت اجرای شیوههای سبز را برای هتلهای واقع در کشورهای در حال توسعه، به منظور بهبود تصویر و افزایش درجه اعتماد و رضایت مهمانان خود برای حفظ روابط بلندمدت، برجسته میکند.